РЕКРЕАЦІЙНА ФУНКЦІЯ БАЛЬНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ

Марина Вікторівна Богданова

Анотація


У статті розглядається рекреаційна функція бальної хореографії, яка випливає з особливостей побутування бального танцю в сучасному суспільстві. У мистецтві сучасного бального танцю хореографія дедалі більше реалізується як своєрідний синтез мистецтв, в якому органічно поєднуються танок, поезія, музика і театр. Широке висвітлення засобами масової інформації та комунікації, передусім телебаченням, зробили бальний танець одним із найважливіших і найпопулярніших феноменів сучасного видовищного мистецтва, що несе яскраво виражену рекреаційну функцію.

Ключові слова: культура, мистецтво, танець, бальна хореографія, розвага, рекреація, компенсація, телевізійне шоу.

В статье раскрывается рекреационная функция бальной хореографии, которая вытекает из особенностей восприятия бального танца в современном обществе. В искусстве современного бального танца хореография все больше реализуется как своеобразный синтез искусств, в котором органически объединяются танец, поэзия, музыка и театр. Широкое освещение средствами массовой информации и коммуникации, прежде всего телевидением, сделали бальный танец одним из важнейших и популярнейших феноменов современного зрелищного искусства, несущим ярко выраженную рекреационную функцию.

Ключевые слова: культура, искусство, танец, бальная хореография, развлечение, рекреация, компенсация, телевизионное шоу.

The article reveals the recreational function of ball choreography, which follows from the peculiarities of the perception of the ballroom dance in the modern society. In the art of the modern dance the ballroom choreography increasingly realized as a kind of the synthesis of the arts, which are organically combined the dance, poetry, music and theatre. The extensive coverage by the mass media, especially television, have made the ballroom dance one of the most important and most popular phenomena of the contemporary performing arts, carrying a distinct recreational function.

Key words: culture, art, dance, ballroom choreography, entertainment, recreation, compensation, television show.


Повний текст:

PDF

Посилання


Вагнер Р. О применении музыки к драме / Рихард Вагнер ; ред., прим., вступ. ст. Р. И. Грубера ; пер. Н. Леви [и др.] // Вагнер Р. Избранные статьи. – Москва : Музгиз, 1935. – С. 94–107.

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов) / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 1728.

Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский. – Москва : Наука, 1968. – 425 с.

Кирсанова Р. М. Сценический костюм и театральная публика в России XIX века / Р. М. Кирсанова – Калининград : Янтарный сказ ; Москва : Артист. Режиссер. Театр [Моск. отд-ние], 2001. – 383 с.

Колесникова А. В. Бал в истории русской культуры : автореф. на соиск. учен. степ. канд. культурол. наук : спец. 24.00.02 «Историческая культурология» / Колесникова А. В. – Санкт-Петербург, 1999. – 26 с.

Королева Э. А. Ранние формы танца / Э. А. Королева – Кишинев : Штиинца, 1977. – 215 с.

Можейко М. А. Язык / Можейко М. А. // Новейший философский словарь / Главн. науч. ред. А. А. Грицанов. – Минск, 1998. – С. 863–868.

Нестеренко Є. Л. Костюм як елемент візуалізації художнього образу в сучасній бальній хореографії / Є. Л. Нестеренко // Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство». Зб. наук. пр. – Вип. 21. – 2009.

Павлюк Т. С. Закономірності та механізми еволюції бального танцю як одного з видів хореографії / Т. С. Павлюк // Вісник ХДАДМ. – 2008. – № 12. – с. 98–109.

Цареградская Т. В. На танцплощадке … три века назад / Т. В. Цареградская – Москва : Знание, 1991. – 64 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.