ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ ВИКОНАВСЬКОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ СУЧАСНОЇ АКАДЕМІЧНОЇ ХОРОВОЇ МУЗИКИ A CAPPELLA (на прикладі «Прощай, ХХ век» В. Мужчиля)

Олена Миколаївна Батовська

Анотація


У статті розкриваються проблеми виконання сучасної хорової музики a cappella. Особливу увагу звернено на утворення нових, синтетичних форм хорового жанру наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. З’ясовано, що оновлення і розширення традиційних меж акапельної хорової музики потребує пошуку і використання інноваційних форм виконавської презентації.

Ключевые слова: хорова музика a cappella, жанровий синтез, інноваційні форми виконавської презентації.

В статье раскрываются проблемы исполнения современной хоровой музыки a cappella. Особое внимание обращено на создание новых, синтетических форм хорового жанра в конце ХХ – начале ХХI в. Выяснено, что обновление и расширение традиционных границ акапельной хоровой музыки требует поиска и использования инновационных форм исполнительской презентации.

Ключевые слова: хоровая музыка a cappella, жанровый синтез, инновационные формы исполнительской презентации.

The problem of performance of modern choral music a cappella is revealed in the article. Particular attention is paid to the formation of new, synthetic forms of choral genre in the late XX – early XXI century. It was found out that updating and expanding the traditional boundaries of a cappella choral music needs the searches and the use of innovative forms of executive presentations.

Key words: choral music a cappella, genre synthesis, innovative forms of executive presentations.


Повний текст:

PDF

Посилання


Гриненко Ю. Перформанс как явление современного отечественного искусства. URL: http://www.e-reading.mobi/book.php?book=1020016.

Дубинец Е. Знаки звуков. О современной музыкальной нотации / Е. Дубинець. – Киев : Гамаюн. – 313 с.

Европейская музыка академической традиции: сущность, истоки, современное состояние (на примере творчества композиторов России и Беларуси) / Т. Г. Мдивани и др. ; Нац. акад. наук Беларуси. – Минск : Беларуская навука, 2014. – 377 с.

Мужчиль В. Мобильность трёхкомпонентной структуры инструментального источника звука в музыке ХХ века / В. Мужчиль // Формування творчої особистості в інформаційному просторі сучасної культури: зб. наук.-метод. пр. – Харкiв : Нове слово, 2011. С. 248–251.

Мужчиль В. Прощай, ХХ век / Пьеса для смешанного хора. – Днепропетровск, 2002. – 21 с.

Станіславська К. Явище хорової театралізації у сучасній музичній культурі / К. Станіславська // Музыка и жизнь [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/8_DN_2011/ MusicaAndLife/5_82154.doc.htm,

Черкашина-Губаренко М. Украинская музыка сегодня: фрагменты и комментарии // Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. праць. – Харків : ХДУМ ім. І. П. Котляревського, 2008. – Вип. 22. Аспекти історичного музикознавства. – С. 159–168.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.